När blixten slår ner två gånger 💋😱
(null)
 
(null)

Häromdagen drabbades jag av en tragedi. Nu pratar vi inte om drama, det händer en gång i veckan. Nej TRAGEDI var ordet. Min dreamlover, min egen Electro Super man, dog inför mina förtvivlade ögon. En sista hostning, en långdragen suck, en blå flamma ur kontakten och en tömning av slangen, vilket bildade en hög på golvet av dammtussar, kaksmulor, pappersbitar och annat skit som han vanligtvis brukar ta hand om åt mig.  Min förtvivlan var äkta. Jag la mig ner och smekte honom ömt över skalet, lovade nya filter och en ny påse bara han inte övergav mig. Jag till och med spelade Elvis Presleys ”Burning love”. En låt som han älskade och som vi dansat till i många vardagsrum och övriga utrymmen. Men ack nej, hans starka motor (1200 watt) hade givit upp. Och det mitt i vårstädningen. Ni kan ju fatta själva.

Bedrövad insåg jag till slut att det bara var att låta honom gå till sista vilan på Malmens återvinningsstation, avdelning förbrukade elartiklar. Nu är jag som tur är ganska välkänd där, så ingen tog notis om min gråt när jag ömt lade ner honom i det för ändamålet gröna kärlet. Tror inte jag känt såhär sedan min första bil (DKW F12) gick samma väg. Chockskadad återvände jag till hemmet och inventerade finanserna. Jag skulle aldrig ha råd att ersätta honom. Det var dessutom en befängd tanke. En sådan kärlek kan inte ersättas. Men när jag efter ett par dagar kunde skriva namnteckningen i dammet så var jag tvungen att acceptera förlusten och gå vidare. Alltså iväg till Elgiganten. Redan vid hyllorna insåg jag att det hänt en del på tio år. Mina ögon föll på en magnifik herre. Tystlåten, stark, med lång räckvidd. Inte var han dyr heller. Lite som en Darth Vader. Honom ska jag ha, skrek det i mitt hjärta. Nu var det bara så att den inte fanns i lager enligt datorns lagersystem. Men då inskred en ängel vid namn Elisabeth, i mitt liv. Ett ögonblick sa hon, jag kilar ut på lagret och tittar, ibland visar lagernettot fel. Under tiden kan du dammsuga lite här och känna på musklerna. I ren eufori dammsög jag hela mittgången, tills hon kom tillbaka med Voila !!!!! ett exemplar. Glädjen var obeskrivlig, och jag tackade henne med ett signerat exemplar av min bok ”Det sargade hjärtat” Titeln säger allt, och det finns änglar.

 

 

Kärleken är evig, bara föremålen växlar /Kramar